söndag 25 oktober 2009

Jazz och Harlem Hotshots hela natten lång!

Jag och min vän Catharina var och lyssnade på Tommy Löbel Swing Band i går kväll på Okå i Norrtälje igår! Det som lockade var att se Harlem Hotshots live! Och kanske få dansa lite ;)
Inte för att jag kan dansa ett dugg men man kommer långt på att bara ha roligt och improvisera!
Me and my friend Chatarina went to listen to a swedish swingband and se The Harlem Hotshots live.
Vi var uppklädda till tänderna!
(Min klänning är en hellång klänning som min mamma sydde till sig själv på slutet av sjuttiotalet! Tycker den har så fint snitt och passade bra för detta tillfälle tillsammans med min mormors sliverskor!)
We dressed up ofcourse!
(My dress is a full length dress my mom made herself at the end of the seventees, I think it is just lovely and suited the moment! Om my feet I wore my grandmas 30´s silver shoes)
Det är svårt att fota och filma i så mörk miljö och sen hade vi inte de bästa platserna heller men Catharina gjorde en bra insats!
It´s so hard to take good photos, but Catharina made a good effort for both!


Till sist vill jag passa på att tacka mina två trevliga kavaljerer för trevlig dans (för min del, jag ber om ursäkt för ev blåmärken på ben och fötter) och snabblektioner samt för trevligt sälskap!
At last I want to send a huge thank you to my lovely dancepartners (I beg you pardon of eventually injures)
Ses snart igen!
/Nadja

2 kommentarer:

  1. Hejsan :) Ja, det är roligt med bloggar. Och din är ju så fin. Tusan vad du är duktig på att göra kläder. Kul att höra av dig. En massa kramar. Emilie

    SvaraRadera
  2. Tack vad snäll du är! Många kramat till dig med!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!