fredag 2 oktober 2009

Gammaldags på riktigt!

När jag var liten och vi hade kall havregrynsgröt från gårdagen brukade min mamma skiva och steka den. Då var det ingen favorit men nu tycker jag det är gott!

Det är de små detaljerna som betyder så mycket!

Man vänder skivorna i socker innan man steker tills de blir gyllene (i riktigt smör såklart!)

Och äter med mjölk!

Old fashion for real!

When I was young my mom fried cold oatmealporridge, bak then I didn´t really like it but now I know how to make it tasty! Its the small details thats matter! Turn the slices in sugar before frying them with real butter untill golden!

Ses snart igen!
/Nadja

3 kommentarer:

  1. Ja det ÄR gott! Folk kan nog tycka att det är skumt med uppstekt gröt om dom inte har provat men vaddå... man äter ju stekt polenta till och med på finrestauranger. Glad fredag :)

    SvaraRadera
  2. Oj, det där har jag aldrig hört talas om!

    Lyllo dig som syr. Mina symaskiner är trasiga... Surt!

    SvaraRadera
  3. Baronessan; Polenta? Är det sån där majscouscous? Har jag aldrig provat.

    Mamma Glaadh; Pröva vetja! Stackars dig :(

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!