tisdag 6 oktober 2009

Åland tur och retur

En vacker dag förra veckan tog jag och Lillens pappa en tur till Åland själva!
(En överaskning till mig från min kära)
Behöver jag säga att det är skönt att bara vara två ibland!
One beautiful day last week my dear surprised me with a tour to Åland!
Sometimes it´s wonderfull to be together just alone, without a child!
I bakgrunden ska udden ut från hamnen i Grisslehamn synas...
The intention was that the nature outside the harbour in Grisslehamn should be seen...
Lillens pappa!
My sons dad! My love!

Och jag!
Me!
Maten, smörgåsbordet var helt underbart! Jag frossade i sill, lax, sikrom på Åländskt svartbröd med gräddfil och rödlök, smaskade i mig av den kalla rostbiffen och den rökta hjortsteken, proppade i mig av den ljuvliga oxfilén... För ovanlighetens skull sköljdes allt ned med ett glas vin!
Känslan att få äta ostört- underbart!
Sedan, efter ett par timmar: det bästa av allt!
Att få hämta sin lilla plutt hos farmor! ;)
En sån här tur behöver alla (föräldrar) lite då och då!
The food, was faboulous! I ate of almost everything served and for once I had a glas of wine!
The feeling of lunch/dinner without a child- unbeeliveble!
A trip like this is something all parents need once in awhile!
After a coupple of hour; the best of all!
To go to Grandma and see my son again! ;)
Ses snart igen!
/Nadja

3 kommentarer:

  1. Åhh, vad härligt ni verkar ha haft det!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer! Det låter fantastiskt skönt, och gott :-) Och så blir man laddad med fin energi.
    Vilken härlig blogg du har, sitter här och ler.
    Tack för dina fina ord hos mig, de värmer!
    Kram Trollmor

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda! Vi hade det dunderhärligt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!