tisdag 3 november 2009

Båtens detaljer! Del 1

Det här inlägget och nästa är bilder osm jag lovat att visa för Teo som bloggar om sin skötbåt Svea! (Förlåt att det dröjde...)
This post is for Teo that writes about his vintage fishingboat "Svea" I promised him a some posts about a couple of details from my boat.
Så här ser det ut just nu. Jag har gjort all inredning själv. Längs fram syns garderoberna, babordsgarderoben (den vänstra) har jag teporärt satt fast en plyfa så att inte lilla "mekar pelle"/min son ska slita i min lilla elcentral och pilla på batterierna.
Några hyllor hanns inte med i våras, det kommer under vintern!
This is my boat in this moment, I´ve made all the interior my self.
Jag tänkte till ordentligt när jag bygde kojerna! Jag vill att det ska kunna vara en på vardera sida i båten så man kan sitta inne och äta ifall det skulle regna men det ska samtidigt vara lätt att bädda ut till en dubbelsäng så att vi kan gosa hela familjen ;)
Theese photos shows how we make a familybed of the two beds at each side.
Tanken är enkel! På durken ligger plyfaskivor som passar mellan kojerna.
Med andra ord så har jag dubbla durklappar när mellankojen inte används!

Ja, det är en ganska lyxig bädd man får när allt är på plats! 2,20 x 2 meter! Inte illa alls!
Curious about my boat? You can read more about it here!
Ses snart igen!
/Nadja

1 kommentar:

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!