söndag 18 oktober 2009

Nu väntar och längtar vi åter igen till i vår!

Vi tog upp båten i lördags efter jobbet! Det gick snabbt och smidigt eftersom vi har fått in en viss vana under sommaren, läs gärna mer om det här.
Now my boat is on land for this winter, i´m longing for the spring!

Lillen tyckte det var konstigt att båten var på land, den ska ju vara i sjön!
Föresten, vist är jag tjusig i blåoverall! Skulle dock föredra en i något närmare min storlek *hehe*
My son wonders why the boat is on land!
By the way, don´t I lock gorgeous in my blue overall! *hehe*

Min fina mutter som vi hade så mycket problem med rostade bort på bara några månader! Vi glömde bort regel nummer ett, bara rostfritt i båten....
My locknut that I had such problem to find is almost gone! I forgot ruel number 1 only stainless steel in the boat!

Lillen passade även på att köra lite bobcat i lördags!
My son drove my moms bobcat.
(Vi drar hem båten med traktor men kör in båten i båthuset med bobcaten, det går så mycket smidigare!)
Sen ska jag passa på att tipsa eventuella båtägare som bråttas, bråkar och kämpar med havstulpaner och sjögräs...
Jag använder en liten (barnvariant) snöskyffel med plastblad och skrapar varje bord med, det är snällt mot även de mjukaste (rutten för landkrabban) damerna!
Motorn är konserverad och klar för vintern, jag skulle ha fotat massa innuti båten men jag hade tyvär inget batteri i kameran! Slarvigt... Ja, jag vet- förlåt! Bilder kommer! Ska komma... så småning om!
Jo, för er som läste om husauktionen så upptaterar jag er med att det inte blev något köp, auktionen blev inställd! Vi letar med andra ord vidare efter ett annat projekt!
About the house I told you about... The auktion was canceld! No house, sadly...
Ses snart igen!
/Nadja

2 kommentarer:

  1. Hej Nadja, jag tycker faktiskt att du ska sy en ny overall. En i blommigt tyg!
    Angående askkoppen så googlade jag på ashtray (bilder). Men jag sökte nyligen på just den askkoppen och tyvärr hade just en liknande gått för 25 kronor på tradera :( Men det kanske kommer fler så du får väl hålla ögonen öppna.
    Vill du se en mer hemsk variant på askkopp så kan du kolla här...
    http://capforum.idg.se/bloggar/skrufvedesign/entry.jsp?messid=176

    SvaraRadera
  2. Baronessan:
    Ja, jag får tänka på det där med att sy en.
    Ha! Askoppen var ju toppen! Får en verkligen att tänka efter! Jag som är gammal rökare...

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!