fredag 23 oktober 2009

Stickad jumper!

Ordet "jumper" hör man inte särskilt ofta nu förtidenf! Tyvär! Det är ett trevligt plagg, titta bara
Visst ser det mysigt ut!
(bilden kommer föresten härifrån där det finns gratis vintage stickmönster)
Jumpern som jag stickar är efter en modell ur Stickat och Virkat- vintage på svenska
zom jag sedan har modifierat lätt för att antalet maskor ska passa min mönsterstickning. Mönstret heter föresten "fyrklöver".
Detta är ett nytt projekt, men jag häpnas över att den ändå är ganska snabbstickad, eller kanske är det jag som tror det eftersom jag alltid har stickningen med mig, i bilen, på bussen, framför tv´n... *fniss*
This is a new projekt I have going on! A jumper! A word I sadly seldom hear...
The modell is a sligthly modified modell from the new swedish book "Stickat och Virkat". The Pattern is called fourclover. I think the modell is fast to knit, but mabey I just think so beccause I always have it with me, in the car, on the buss, sittin by the tv... ;)
Ps. The borrowed vintage pitchure is from here were you can download free vintage knitting patterns!
Ses snart igen!
/Nadja

2 kommentarer:

  1. Imponerande! Vilken fin jumper, kul att kunna sticka så fint! Vilken fin blogg du har. Ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. Jättefin!
    Jag har den boken också.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!