onsdag 24 juni 2009

Ärvda skatter! Del 2

Nu blir det glamour!!!
Ett par skor för varje årtionde
Detta par är min mormors! De är från 30-talet. Någon nång när de började bli slitna så målade mormor om dem till silver, jag tror att de har varit ljusbruna från förjan.

Jag trodde faktiskt att min mamma hade råkat slänga dem men hon hittade dem för någon vecka sedan!
De här skorna fick jag av en damför några år sedan, jag fann dem i en gammal lada. Tyvär är de aldeless för små för mina fötter...
De är troligen från 40-talet
De här skorna har jag faktiskt köpt!
Osäkert om de är från 40 eller början på 50-talet.

Detta är min mammas "partypumps"!

Dessa dansade mamma i under der glada 60talet!!!
And now I will try to translate to my readers outside Sweden, please have patience with my spelling ;p
The first pair of shoes comes from my grandma, there from the 30´s, my grandma painted them silver.
The second pair comes from an old barn, sadly too small for my feet... There from the 40´s
The third pair is frpm the 40´s or early 50´s
And the last pair of shoes comes from the 60´s, they were my mums!

Ses snart igen!

/Nadja

5 kommentarer:

  1. Åh! Vilka snygga skor, gillade de svarta "köpe" skorna mest tror jag, fast alla var urtjusiga. härligt med snygga skor, jag har tyvärr stil 41 vilket gör det lite klurigt att hitta vintageskor...men men, det är fint att titta på också...

    ha det bra/ Olivia

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygga dojor! De där i silver skulle jag själv vilja ha. Varför görs inte sådana skor idag?

    SvaraRadera
  3. Olivia: Problemet är att hitta just skorna man vill ha i rätt storlek, det finns inte så många kvar...

    Baronessan: Jag tror faktiskt att jag behåller mormors skor! Som du påpekade så sitter de som en smäck på mig! ;p

    SvaraRadera
  4. underbara! säg till om du inte vill ha några ;D stl 39 helst ;D ;D

    SvaraRadera
  5. Åhh vilka läckra skor, förstår att du blev glad när du fick dessa =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!