söndag 14 juni 2009

Ursligt väder!!! Väder för the!

Jag hade hoppats på att få massor gjort nu i helgennär vi är hemma hos mina föräldrar!
*Slipa och måla soffan
*Dra upp båten i stranden (förklarning med bilder kommer när det är gjort!)
Men icke!
Himmelen är mörk och regnfylld, hela havet stormar och man vill bara stanna inne!
(hellst i en stuga långt ute i en stuga i ytterskärgården där man hör vinden tjuta i skorstenen, känna draget på golvet och känna doften av veden som brinner i den lilla järnkaminen...)
Nåja, mammas köksbord med en stooor kopp the får duga!
Disktrasan är avmaskad nu och jag har börjat med linnet Malin!
Allt medans lillen sov sin dagliga skönhetssömn

I morgon fyller jag år! Grattis på mig!

5 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen Nadja!

    Den där vagnen ser ju nästan modern ut?!?

    Vad gör ni på midsommar? Eller vad kan man göra? Vi har idé torka. Önskar mig en midsommar stång med musik och dans åt Christian. Fast går det att hitta någon barnvänlig tid?

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja, den där vagnen är faktiskt nästan modärn ;) och värdelös, hur bökig som hellst! Dessutom lossnar vänster framhjul när det regnar eller snöar, eller när det är allment gropigt eller skakigt på vägen, eller när man prommenerar på asfalt... Hjulet lossnar med andra ord lite när som hellst... Jag har lite ideer ang. midsommar.. Kikar in till din blogg nu!

    SvaraRadera
  3. Det måste ju gå att få tag i en låsning till hjulet, trist när det ramlar av ju.

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Stickad disktrasa! Låter intressant. Låt oss få höra hur den blir när du använder den.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!