söndag 21 juni 2009

Produktiv "tantkväll" *fniss*

I torsdagskväll drog jag fram nyshoppat tyg och symasknin!
Jag hade blivit inspirerad av en ny favoritblogg, "Vid mitt skrivbord" som sytt en vacker blå kjol! Jag tänkte först härmas (så var tanken när jag köpte tyget) men så blev det inte när sax och mönsterpapper kom fram...
Så blir det ganska ofta *hehe*
Midsommarfin!

Så här ser ett gångveck ut! Mera påklätt än slits...
Jag vet inte om det är lite mera 50-tal än 40-tal kanske?

Och bakifrån!
Nu syns det inte så bra men det är dubbla knappar bak på linningen, en på var siga om dragkedjan.

(Och min mamma som passade lillen medans jag lekte pinuppa och lillenspappa fotade stod och tjöt av skratt när hon såg mig posera...)
Ps!
Varför jag nämner "tantkväll" så var det för att jag satt och smuttade på lite körsbärsvin medans jag sydde halva natten! Jag hade jättemysigt i skenet av sylampan tillsammans med mitt lilla likörglas ;p
Symaskiner mår bra av lite nattlig motion har jag hört *blink*

4 kommentarer:

  1. Men vilken tjusig kjol!!! Jag blir ju alldeles inspirerad till att härma dig lite tillbaka! Verkligen fint, ser bekväm ut också, jag måste nog börja sy lite mer bekväma kjolar känner jag. Mina pennkjolar blir alltid så jäkla tighta (av någon konstig anledning inbillar jag mig att jag kan börja äta mindre kakor ;) )

    Och OH MY GOD! Vilken fin PV! maken och jag älskar gamla volvos, har en 142 från -72, visserligen fin men drömmen har ju alltid varit en riktigt fin PV eller Amazon.

    SvaraRadera
  2. Åhh, viken fin och smidig kjol.

    Er PV ser läcker ut.

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Åh, snyggsnyggsnygg! Och körsbärsvinet kan jag ju relatera till. Det blir mycket roligare :)

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg! Och vilken läcker bild med "pinglan" uppslängd på PV:n. Kunde lika gärna ha varit en bild från 50-talet! Eftersom jag läst uppifrån och ner så noterar jag även mormors skor på fötterna! Helt rätt.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!