tisdag 30 juni 2009

Hmm... Vad ska jag sy?

Jag har hittat en riktig guldgruva för gamla mönster!
Nu har jag bara skummat igenom sidorna med mönster från 40-talet.
Jag har massor av oblekt råsiden som jag måste göra något med, färga först och främst till en fin färg...
Men jag passar på att leta inspiration!!!
Kanske det blir en klänning som den här?
Jag gillar enkelheten på blusarna! (men till dessa kan man inte ha råsiden- hjälp! Jag måste ut och shoppa tyg!)
Kjoldel i många våder borde bli snyggt i och med strukturen på tyget

Hittar jag något fint tunnt ylletyg så kanske det blir en sån här till hösten eller vintern?

Intressant att använda bystvecken som dekoration!

Om jag hittar någon fint mönstard bommulls-satäng så vill jag inspireras av denna!

I have a dellicate #problem" not knowing what to do with some unbleached silk fabric and found this side filled with vintage patterns! The pichures I´ve borrowd comes from the pages with patterns from the 40´s.
First of all I need to collor the fabric and untill that have been done I can collect some inspitation (and I found inspiration for other fabrics too (so I have to go shopping some to mabey ;) )

Ses snart igen!
/Nadja

4 kommentarer:

  1. Underbart inspirerande med dessa gamla mönster, förstår att det kan vara svårt att välja =)

    SvaraRadera
  2. Alltså det är så snyggt så man tappar andan. Var har du hittat dessa mönster? Preciiiis sådana som jag vill ha.

    SvaraRadera
  3. Så har jag hittat tillbaka också. Hoppas allt är väl med er! Kramar V & Milo :-)

    PS. Undrar också över mönstren, älskar 40-tals looken.

    SvaraRadera
  4. Och jag vill veta var du hittat dem!
    jag letar ihjäl mig i låda efter låda med 80-talsmönster på loppisar och second hand, men aldrig hittar jag något såhär fint...

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!