tisdag 9 juni 2009

Det här är soffan som jag fick av "karamellkungen"!

Jag har tänkt mycket på vad den ska få för färg... Hellst skulle jag vilja prova att göra egen färg, dels av miljöskäl men kanske mest ändå bara för att jag är så barnsligt lagd att jag gillar och blanda kladdiga och kletiga saker!
Men vad ska den få för färg? Jag hade en bild av en turkos soffa när jag rotade fram soffan från hönshuset.

Som vanligt så hjälper Lillen till med arbetets fortskridande!
Att mamma ska få ha sina farliga verktyg i fred existerar inte i Lillens tankar ;)

Jag släppte projektet ett tag för att börja packa och göra klart för att åka hem igen (vi har varit hos mina föräldrar) och helt plötsligt hade lillens pappa burit in soffan i hönshuset!
Jag som skulle visa viken fin färg jag hittade på baksidan av soffbenen efter lite skrapande!
Ljusblått och turkos!!! Jag måste vara synsk!

1 kommentar:

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!