söndag 29 november 2009

Oj då!

Jag bara "råkade" gå på loppis (två stycken faktiskt) i helgen ;) Här är vad som fick följa med hem!
Oops! What have I done now? Two thriftstore visits this weekend gave the result below ;)

Den här handväskan i (troligen) boaorm kommer att matcha med en annan sak som jag väntar på posten (blir ni lite nyfikna nu?)
This handbag in (what I belive it to be) skinn from a boa constrictor will match perpectly with something else that I´m expecting to come with the post soon (are you curious now?)

Men vad hittade jag i den? En servett mot huvudvärk och migrän! Lustiga saker det har funnits egentligen!
Look what I found in it! This is a wetwipe against headace and migrain? Funny stuff ;)

I dag när vi kom hem gick jag ner och tittade i den nyöppnade loppisen som ligger i samma hus som vi bor i, "Lopp-Lizas".
Där hittade jag den här fina tidningen från 1932. Den visar upp mönster man kan köpa och sy så här vackra klänningar, men den innehåller även noveller och viktiga råd! Som om hur man bör sminka sig till exempel ;)
To day I went down to a newly opend thriftstore in our house and I found this magazine from 1932 with dress patterns and beautytips, novells and alot of other interesting things to read!

Dessutom så hittade jag ett par galosher i rätt storlek till mig!
I also bought this pair of galoshes in my size!
Vad har ni gjort i helgen? Har ni något riktigt "favorit fynd"? Handväskan och galosherna är bland det bästa jag hittat på länge!
What have you done this weekend? Do you have a "favourite bargain" ? Mine are absolutely my handbag and the galoshes!
Ses snart igen!
/Nadja

5 kommentarer:

  1. Här har det inte hänt mycket alls...
    Var i Täby igår, på Panduro Hobby... Hoppas kunna julpyssla lite hemma snart med barnen.

    Fina fynd du gjorde!

    SvaraRadera
  2. Å! Jag har aldrig varit inne på panduro... Tur är väl det kanske- vem vet hur mycket jag skulle släpa hem annars ;)
    Mysigt med julpyssel! Vi har bakat lussekattor och ska baka pepparkakor i morgon!
    Tack! Jag är själv nöjd med mina fynd! *kram*

    SvaraRadera
  3. ÅH, vilken snygg väska!!! Precis väskor i den modellen som är min favorit.Måste bli bättre på att gå på loppisar känner jag.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Jag brukar vara dålig på att gå på loppisar också! För jag tycker att det faktiskt är mest skit man hittar och det är ju inget roligt alls... Men nu har jag kommit i kontakt med några fina guldgruvor *hehe*

    SvaraRadera
  5. Åååååh, vilka fina fynd! Tidiningen och galosherna är helt fantastiska...

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!