lördag 7 november 2009

Olämplig samling för trångbodda! Och en ny familjemedlem...

För ca 6-7 år sedan köpte jag en koffert på auktion, det var i samband med när den stora "harry Potter" hysterin var i full gång. Jag hade bestämt mig för att ha 500 som maxbud- döm om min förvåning när jag fick den för utgångsbudet! 50kronor! Sedan dess har denna koffert fått agera soffbord hos mig. Den är märkt "Hartman Trunk company USA" Och har haft Mr och Mrs Grasson som ägare från Manhattan, av någon anledning bestämde de sig att resa till Stockholm Sweden 27 mars 1935

About 6 or 7 years ago I found this trunk on an local auktion! You can´t guess how happy I were havin for 1/10 of the maximum price I´ve decided to pay for it! The brand is "Hartman trunk company USA"
Since that time I´ve used it as a coffetable.
I wonder how it came here to little Sweden as it says it´s owners are Mr and Mrs Grasson- Manhattan. Why decided they to take a trip to Stockholm Sweden in mars the 27th 1935?

För någon vecka sedan var vi på en loppis här hemma och då hittade vi två fina koffertar till för en struntsumma! Den ena fick åka direkt ner i förådet eftersom vi inte får plats med dem båda här uppe men här är den som har finast yttersida! Ingen av dessa två är lika tunga och gedigna i hantverket som min första men jag är så glad att ha hittat dessa!
About a week ago we visited a local thriftstore and there I found two lovely trunks I coulden´t resist! One had to go directly to our store room as we have not the place for three trunks. None of my new are as heavu or ridgid as my first but I´m so glad to find theese eaven though this migth not be the most suitable collection for us living in a small apartment ;)

En annan sak som vi sett ut på loppisen var den här gamla krokodilen! Den mäter ungefär 40 cm från nos till svans! Vi har föresten döpt den till Konny ;)
We also bought this old little crock! It measures from nose to tail aprox 40cm.
By the way, we named him Konny ;)

Ses snart igen!
/Nadja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!