torsdag 5 november 2009

Båten! Del 2

Nu kommer några av de exteriöra detaljerna på min lilla båt.
Today I show you some exterior details on my boat.
Ratten har jag fått av pappa, den har tillhört en av hans många båtar.
I bakgrunden syns bränsletanken. Den är monterad på sin orginalplats (men då var det däck över.)
The steringwheel is from one of my dads old boats

Vem uppskattar inte enkelhet? Detta är styrningen! Det är bäst att akta fingrarna! Jag har fendrarna samlade framför så att inga barn kan nå att pilla!
This is how the steering works! Watch your fingers!
Tanken sittar fast med två läderbälten, pinnen är min mätsticka för bränslet. Ni ser även min maskot Karl-Alfred och en burk med ettan.
The fueltank is mounted with two leatherbelts

Öskaret har en central plats tillsammans med kniven (men kniven kan vi inte ha där av uppenbara skäl längre ;))
Details

En liten sittplats och perfekt trappsteg till taket och min lilla instrumentpanel i formplyfa. Lampa för laddning och olja samt tändningslås!
Details

Ny motorhuv står på "att göra" listan. Lägg märke till mitt fotreglage och linan till gasen.
A new hood is on my "to do list" this winter.
Skaftet till växelspaken är från en gammal moppe!

Varför skaffa sig en hotrod när mitt (ena) stora intresse är sjön och båtar? Det är lite samma tanke ändå förutom att jag inte har en trimmad v8 i men det kanske kommer? Njae, kanske inte men byggandet fortsätter ändå!
My footgear.

Why get a hotrod when (one) of my giggest interests is boats? Mabey one day I´ll put in a big v8 engine ;)

Ses snart igen!
/Nadja

1 kommentar:

  1. Jah har inte hunnit kommentera dessa bilder, men vad fint det ser ut och vad kul att du har en så gammal båt? Vad har den använts till tidigare och hur kom ni över den?

    Allt gott!
    //Theo

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!