lördag 5 december 2009

God jul i stugan!

Visst är det fint med hjärtan, grisar, gubbar och gummor men måste man alltid vara så seriös?
Pepparkakselefanter, lejon, krokodiler, giraffer och kanske det juligaste av allt- kameler!
Receptet kommer från Olivia som har tittat i sin gammelmormors kokböcker från 1922!
Traditionally gingerbread biscuits are shaped like hearts, pigs, old ladies and old men (gubbar och gummor) but why should we always be tratitionally? This year I made lions, elephants, giraffes, crocodiles and camels! *lol*
The recepie comes from Olivia that made the recepie from a cookbook from 1922!
Ses snart igen!
/Nadja

3 kommentarer:

  1. Älskar pepparkakor, välkomnar alla former (typ Nalle Puh? hihi) - de ser jätte goda ut! Igen, supertrist det inte blev något av idag :( Har sovit på soffan sen jag kom hem, nu ska jag flytta mig till sängen.

    Ha de så jätte bra, många kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att du ska få smaka! :p

    SvaraRadera
  3. Vad skoj med ett recept från 1922!

    Kram på er.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!