tisdag 21 juli 2009

En klänning tar form...

För ett tag sedan funderade jag på vad jag skulle sy av en massa råsiden som jag hade liggande...
(Jag färgade en bunt, så mycket som fick plats i mammas största gryta)
Så här får det bli!

Även om det här var tanken frånbörjan...
Tyvär räckte inte tyget till att göra volangen när jag lade ut mönstret på tyget så jag fick ägna en timma till att rita nytt mönster!
Nu sover lillen, jag lider av sömnbrist men passar på att markera alla delarna med sporre så det bara är att börja sy när han sedansomnar för kvällen (måste hinna med lite innan favo-programmet "Dödlig fångst" börjar)
A while ago I serched for inspiration to what to do with some silk I´we had for a long time.
When I constructed the pattern (se the model in the second pitchure) and lay it to the fabric I saw that I hat´nt enough... So I made a new pattern (the first pitchure) .
Hopfully I can begin sewing tonight after my son gone to sleep and before my favorite tv-show "Deadliest catch" starts (after that it´s of to bed!)


Ses snart igen!



/Nadja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!