onsdag 15 juli 2009

Ibland förundras jag över vad man kan hitta på loppisar!

Gissa vad det här är!
(alla bilder är klickbara)
Vi öppnar...
Det är en gammal börs för ransoneringskort!
Den är indelad i fack för ransoneringskupaonger för kaffe, tvättmedel och kött blandannat!
Och blandat med personliga tillbehörigheter!
Jag har hittat mycket!
Till och med en shoppinglista!
Men jag förundras!
Väldigt mycket!
Jag hittar personnummer på mannen som ägde den här!
Kanske lever han fortfarande?
Är inte hans barn eller barnbarn intresserade av det här?
När jag får lugn och ro runt omkring mig ska jag söka efter den här familjen!
De äldsta kupongerna är bevarade från 20-talet, de nyaste från 1947!
Och ransoneringskort på bensin från 70-talet!
I found this in a antiqestore.
It´s a wallet with ration cards from the 1920- 1947!
And a rationcard for gasoline from the middle of 1970.
I found personal belongings together with personal id!
And I wonder why they sell things like this!
Mabey the owner is still alive? Or his grandchildren? Are´nt they intrested of things like this?
When I have the time I´ll check up the family!
Ses snart igen!
/Nadja

2 kommentarer:

  1. Åh, sånt där är så mysigt. Att hitta papper från ett annat liv. Jag älskar att gå igenom saker i mormors gamla garderober. När det gäller sånt är det kul att ha släktingar som aldrig slänger nått.

    Vad roligt det vore om du hittade släktingarna till personen som ägde dessa papper.. :)

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad coolt.

    http://mammagladh.blogg.se

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!