onsdag 16 september 2009

Fullt upp i "den riktiga världen"!

Oj oj oj!
Här utanför den virituella världen händer det så mycket!
Jag jobbar, får en blånagel (vågar ni se bilder?) och blir tokförkyld...
Men ja! Jag hinner med lite pyssel också faktiskt! Vid närmare eftertanke så blir det nog ganska mycket pyssel!
Jag är nästan färdig med en slipover till Lillen (bilder kommer senare)
Dessutom är blusen färdig! Som sagt bilder kommer!!!
När vi vaktade mina föräldrars hus så fick vi besök av den här lilla gynnaren! Ni vet väl hur fashinerad jag är av olika kryp ;)

Nu har jag hunnit med att baka en plommonpaj också!
Enkelt som bara den!
ca 10-15 plommon i halvor utan kärnor
Deg:
150g smält smör
1,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
5dl vetemjöl
Blanda samman, det blir smuligt!
Lägg lite mer än hälften i botten på en pajform och platta ut, lägg plommonen med skalsidan upp och strössla över resterande smulor.
Grädda i 200 grader i ca 30 minuter!
Serveras med fördel ljummen till glass eller vispad grädde!
(Håll utkik nu, fler inlägg kommer innom kort!)
Oh, my goodness how time flys! In the "real world" so much is going on and the time is not enough sometimes... I´m working allot, I got myself a blue fingernail (do you dare to see some pitchures?) and now I got a nasty cold...
But I have got somethings made!
Im knitting a slipover for my son (pitchures comming soon), I also finnished the blouse.
One day we found this gigant grashopper at my parents housewall.
This evning I made a plumm pie!
Its so simple!
10-15 plumms in halves (take out the stones)
Doe:
150grams of hot butter
1,5dl sugar
2 teaspoons of vanilla sugar
5dl flour
Mix together, it will be lots of crumbs (is the spelling rigth?), put half the doe in a pieplate, flaten and put on the plumms with the skinnside up. Pour the rest of the crumbs over and put in a 200degree hot oven for 30minutes.
Enjoy the pie with icecream or whipped cream!
Ses snart igen!
/Nadja

1 kommentar:

  1. Åh, ser fram emot att få se blusen!! Tyget var ju jättesnyggt!!!

    / Olivia

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!