torsdag 17 september 2009

Blusen och en swirlinspirerad klänning

Så här blev blusen! Kragen går i ett med framstycket.

This is how the blouse looks! The collar is cut together with the frontsection of the blouse.

I går kväll klippte jag ut och började sy ihop min swirlkopia. Efter mycket sökande på internet så hittade jag bilder på hur den är konstruerad.
Åter igen är det Fleur (precis som med blusen) som har inspirerat mig ;)
Yesterday evning I started with my swirl copy. I had no pattern to work after so google was a great help (together with my patternmaking skills ;))
Also this time it´s Fleur who inspired me!

Jag blev väldigt nöjd!
I´m verry pleased with how it looks!
Ses snart igen!
/Nadja

9 kommentarer:

  1. Men så snyggt!!!! Gillar swirlklänningen väldigt mycket!!! Jättetjusig, verkligen!!! tyget och modellen gick perfekt ihop, väldigt fint!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag blev så tagen av klänningen att jag glömde att skriva att jag tyckte blusen var rejält tjusig den med ;) ;)
    Fint med blusar med lång ärm, speciellt nu på hösten.

    Måste komma ihåg det själv, för jag syr nästan jämt ärmlöst (för jag blir så lätt varm) men nu på hösten får man ju frysa istället...

    SvaraRadera
  3. Jag blir också lätt varm men jag tor blusen kommer bli perfekt nu när det blir lite kallare tillsammans med en kortärmad stickad tröja!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina kläder du syr! Du är ju verkligen jätteduktig!

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka fina kreativa kläder! Du är otroligt duktig Nadja.

    Kram på er.

    SvaraRadera
  6. Tackar tackar! *Rodnar av berömmet*

    SvaraRadera
  7. Åh den var väldigt mycket fin! Ser så skön och bekväm ut också.

    Ja, jag hoppas på att datorstrulet löser sig snart, jag vill ju visa vad jag pysslat ihop :)

    SvaraRadera
  8. Elina: Tack! Den är jätteskön, använder den nästan hela tiden!
    Å vad spännande det ska bli att se ditt pyssel! Men men, det hinner kanske bli ännumera ;D

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!