söndag 30 augusti 2009

Ute med båten! Men det blev lite kallt på natten...


Vi var somsagt ute med min båt nu över natten! Det blåste lite grann (ca 6-8 m/s) och planen var att åka till Lidö och den vackra naturhamnen på ostsidan (Österhamn lämpligt nog kallad) men det blev inte där vi ankrade då vi inte tycker om att trängas (och med hänsyn till de andra, med en unge som går igenom en mardrömmsperiod och vaknar mitt i nätterna och bara vrålar är nog inte så trevligt för andra att vakna av...)

Så vi lade till på norrsidan istället! Väl framme grillade vi plattkorv (falukorv i skivor) som vi åt med kavlis mjukost med ädelostsmak (!!!) det är faktiskt så att "sjön suger" och gör att alla möjliga samkkombinationer faktiskt smakar riktigt gott, nästan i det närmaste delikat!

Natten var stjärnklar och vindstilla, jag såg tre stjärnfall på 10 minuter (jag vaknade av att hon låg och högg mot något så jag fick gå upp och hala ut oss lite extra från land)

Efter en härlig sovmorgon till 8.45 (händer ytterst sällan!) och frukost tog vi en liten extra tur och prommenad på Lidö innan vi åkte tillbaka hem. Underbart att äntligen ha en fungerande båt! Norrtäljevikens förbannelse börjar äntligen ge med sig!

(Tyvär så hade kamerabatterierna laddat ur så ni får bilder från loite tidigare i år istället)

Yesterday we went out with my boat again, this time to Lidö. The wind was about 6-8 m/s. Finaly at the nothside of the island we had a little bbq with "flat sausages" (swedish "falukorv" in slices) with softcheese with bluecheese taste. The see makes you hungry and somehow almoust everything tastes delishous!

It´s wonderfull to have a boat that I can rely on!

(Sadly my camera was out of battery so I give you some pitchures from about a month ago)

Ses snart igen!
/Nadja

1 kommentar:

  1. Ja, det där med lustig båtmat kommer jag ihåg från den tiden jag var med båt. Faktiskt kom vi på en och annan rätt som vi använde oss av även i land men nu har jag glömt bort dom tyvärr. Ni ser ut att ha haft det härligt.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!