fredag 6 november 2009

Lite bilder ur morfars album.

En dag satt jag och tittade i morfars gamla album. De äldsta bilderna är från mitten av 20talet. Nu har jag bestämt mig för att visa er lite härliga vinterbilder från tiden då snön låg som ett tjockttäcke under hela vintern och isen var metertjock.

One day I lookt throug my granddads albums. The oldest photos is from the mid 20´s. Now I decided to show you some lovely winterphotos from the time when the snow staid the whole winter and the ice was thick.

Bilderna ovanför föreställer en skolbild från morfars skola, morfar (längst till höger) och hans syskon på skidor samt morfar och mormor nykära!
Photos above; granddads school with his classmates, granddad (to the rigth) with his brother and sister and the last of my grandma and granddad.

Mormor i isrännan 40tal, mormor och mamma tidigt 50tal, morfar och hans bror under en vårjakt 30tal.
My grandma infront of a icebraking ship, grandma and my mother erly 50´s. The last photo shows my granddad and his brother during a springhunt.

Morfar jobbade ute till sjös hela sitt liv, självklart är det mycket stora fartyg då i hans album! Det här är ett litet urval.
My granddad worked on the sea his whole life and ofcourse he collected photos of big ships! This is a few of them.
Ses snart igen!
/Nadja

2 kommentarer:

  1. Så härliga bilder :D Vilka skatter! Undrar om min mormor har lämnat efter sig några album...

    Dela gärna med dig av fler bilder :D

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att det kommer komma fler bilder :D

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två, då blir jag glad!